Annonsørinnhold fra Avisa Nordland

Hva er dette?
 
 

Vi trenger hverandre – gode råd til markedsføring i koronatider

Lokalmiljøet er viktig for lokalavisa, og omvendt. Sammen hjelper vi hverandre med å få hjulene til å gå rundt når de knirker som verst.

Annonsørinnhold fra

Avisa Nordland har fulgt næringslivet i Bodø og Salten i over 100 år. Først gjennom Nordlandsposten (etablert 1862), og senere også Nordlands Framtid (etablert 1910). I 2002 ble de to avisene fusjonert til Avisa Nordland. 

Som mange andre bedrifter i regionen vår er også vi i Avisa Nordland rammet av koronakrisen. Men selv om vi sitter på hvert vårt hjemmekontor, er vi fortsatt tilgjengelige. Vi på salg og markedsavdelingen brenner for lokalsamfunnet vårt, og er til stede for å gi individuell veiledning og råd til våre kunder. 

Her er en liste med råd om markedsføring i koronatider som kanskje kan hjelpe dere i gang:

1. Ikke bli usynlig for kundene dine

Da kan noen andre ta markedet ditt. Hvis du har mulighet, bruk krisen til å bygge din merkevare og posisjon. Vær synlig, og til stede for kundene dine. Gi dem en så god kundeopplevelse som mulig, uansett hvilket tilbud du har på plass akkurat nå.

2. Se mulighetene

Få et overblikk over dine produkter og tjenester, og finn ut om noen av dem kan løse utfordringer og behov i den krisen vi har nå. Fokuser på disse produktene i markedsføringa din.

3. Vær nøye med budskapet

Ta hensyn til rådgivningen fra helsemyndighetene, og hvis du kan; vær en del av løsningen på utfordringene vi står ovenfor.

4. Bruk kanaler med høy tillit

Miljøet du står i vil påvirke budskapet ditt, så vær kritisk til hvor du plasserer det i disse sårbare tider. Undersøkelser viser at annonser i lokale, redaktørstyrte medier har høy tillit hos publikum*. Når det skjer mye i samfunnet vårt, er det også mange som leser avisa. Her vil du få stor oppmerksomhet.

5. Tenk på hva du bidrar til

Som andre lokale bedrifter er også lokalavisa avhengig av at lokalsamfunnet bruker våre tjenester. Vi er viktige bidragsytere til skatteinntektene som finansierer spleiselaget det norske samfunnet er bygget på. Dette spleiselaget deltar ikke globale sosiale medier i. 

6. Bestem formålet med markedsføringa

Evaluer underveis og etterpå. Vær tydelig på målgruppe og formål med markedsføringa. Spør oss i Avisa Nordland. Vi har kompetansen og analyseverktøyet som trengs, og vi vil hjelpe deg hele veien fram til kunden din.

Ta kontakt:

  • Lena Johnsen, 900 53280
  • Jøran Olsen, 917 17 073
  • Hege Eidissen, 906 54168
  • Lovise Rånes Paulsen, 918 27605
  • Lasse Nikolaisen, 916 89105
  • Per Øyvind Sjong, 900 65514

*) Kilde: Lokale Medier Undersøkelsen gjennomført av Respons Analyse.

Del artikkelen på Facebook