Annonsørinnhold fra City Nord

Hva er dette?

City Nord i Bodø markerer Barnekreftforeningen sin sløyfeaksjon i september. F.v. eier og butikksjef Per-Kristian Wilhelmsen, Thomas Vik og Anders Pedersen. 
City Nord i Bodø markerer Barnekreftforeningen sin sløyfeaksjon i september. F.v. eier og butikksjef Per-Kristian Wilhelmsen, Thomas Vik og Anders Pedersen.  Foto: Lise Fagerbakk

- Vi har ingen barn å miste

- Det finnes ikke noe mer urettferdig enn at barn får kreft, sier Per-Kristian Wilhelmsen på Ringo, City Nord i Bodø. 34 andre butikker er enig med ham.

Annonsørinnhold fra

35 butikker på City Nord i Bodø markerer den internasjonale barnekreftmåneden september, og selger sløyfer til inntekt for Barnekreftforeningen. Dette markeres som en Veldedighetsmåned på City Nord.

Ringo driver mersalg, og står foreløpig for 1/3 av det totale sløyfesalget på City Nord.

- Saken har truffet hele gjengen her. Det finnes ikke noe mer urettferdig enn at et barn får kreft. Bank i bordet, jeg har ingen personlige erfaringer, men jeg har barn og kan ikke forestille meg at det skal skje dem noe, sier eier og butikksjef på Ringo, Per-Kristian Wilhelmsen.

Han har de ansatte med seg. Og de fleste kundene.

- Vi spør alle de voksne kundene om de ønsker å støtte saken, og de aller fleste sier ja. Noen av dem som ikke kjøper sløyfe, gir på annet vis. En kunde fortalte at han gir en fast årlig sum, i tillegg til å ha barnekreftforeningen som grasrotmottaker, forteller Thomas Vik på Ringo.


City Nord i Bodø markerer Barnekreftforeningen sin sløyfeaksjon i september. Senterleder Tor Austad sa ja umiddelbart da foreningen spurte. 

City Nord i Bodø markerer Barnekreftforeningen sin sløyfeaksjon i september. Senterleder Tor Austad sa ja umiddelbart da foreningen spurte. 

Kjøp en sløyfe og støtt en god sak

Valget på Barnekreftforeningen falt naturlig.

Den internasjonale barnekreftmåneden

I hele september markeres den internasjonale barnekreftmåneden. Hvert år rammes over 150 barn og unge av kreft i Norge. I verden tilsvarer tallet 250 000. Fire av fem barn overlever, men én av fem overlever ikke sin kreftsykdom. Denne statistikken har mer eller mindre stått stille de siste 15 år. I den vestlige verden er kreft den vanligste dødsårsaken av sykdom blant barn og unge. 

Formålet er å rette fokus mot barn og familier rammet av kreft, samle inn midler til Barnekreftforeningens viktige arbeid og å belyse utfordringene knyttet til barn med kreft. 

Ikke minst ønsker foreningen å sette søkelys på behovet for et større norsk bidrag til forskningen på barnekreft. Vi er svært takknemelige for ditt bidrag! 

Sammen skal vi bekjempe barnekreft. 

- City Nord ble åpnet i september 1994, slik at september har i alle år vært vår bursdagsmåned. Men på grunn av pandemien Covid-19 kan vi i år ikke ha kake og servering i fellesarealene. Derfor sa jeg umiddelbart ja da Barnekreftforeningen ringte og spurte om vi kunne være med på å markere den internasjonale barnekreftmåneden, forteller senterleder Tor Austad.

En rekke av leietakerne på City Nord har også sagt ja.

- Det gikk fra at vi hadde åtte butikker med på markeringen, til at vi fikk 35 butikker med på å selge barnekreftsløyfer. Inntekten går direkte til Barnekreftforeningen. Totalt har vi den første uken samlet inn 80.000 kroner til Barnekreftforeningen, forteller Cicilie Schjølberg.

De fleste butikkene har vipps direkte til Barnekreftforeningen.

City Nord har også kjøpt sløyfer.

- City Nord har kjøpt 200 barnekreftsløyfer, slik at alle de ansatte i de 35 butikkene har på seg en sløyfe. Coop Nordland har kjøpt rundt 250 sløyfer til de ansatte i administrasjonen. Serviceteamet på City Nord har også fått hver sin sløyfe, sier Austad.

Fredrik Helland på Eplehuset er kort og godt med på aksjonen fordi: - Vi har ingen barn å miste.

- Markering hele året

Fredrik Helland på Eplehuset har hver dag på seg sin sløyfe. Han støtter aksjonen med fullt hjerte.

- Vi har ingen barn å miste. Jeg har selv en datter, slik at jeg kjenner jo på det. Det er ingen barn som fortjener den smerten kreft medfører. Slik at dette kunne vi godt ha markert hele året, sier han.

Eplehuset sentralt er også opptatt av kreftsaken.

- Eplehuset har tre faste samarbeidspartnere. En av dem er Kreftforeningen, forteller Helland.

Han forteller om god respons fra kundene.

- Kundene støtter kampen.

Team Rynkeby roser initiativet

Det er ingen tilfeldighet at Barnekreftforeningen ringte Austad i anledning årets aksjon. City Nord har nemlig et årelangt samarbeid med foreningen gjennom Team Rynkeby.

City Nord i Bodø markerer Barnekreftforeningen sin sløyfeaksjon i september. 

- Dette er det 20. året med Team Rynkeby. Jeg holder nå på med å sette sammen et nytt lag, som det neste året skal samle inn penger til Barnekreftforeningen. Dette gjøres ved at vi samarbeider med lokale aktører om  ulike arrangement. Vi henter også inn sponsorer. Året avsluttes med en  sykkeltur til Paris, forteller Tom Arne Arnesen, kaptein på det lokale Team Rynkebylaget.

Selv er han i år med for 4. gang.

Arnesen sier Team Rynkeby har et godt og nært samarbeid med City Nord og Coop Nordland.

- City Nord og Coop Nordland er veldig på offensiven. Jeg synes det er helt supert at City Nord og alle butikkene stiller opp nå i hele september. Jeg vil gi ros til Barnekreftforeningen og City Nord for at de har gjort så mye ut av aksjonen i september. Dette vil bidra sterkt til denne viktige saken, sier han.

Det er ikke alt.

- I 2015 åpnet vi en ny fløy på City Nord. Da tonet vi ned åpningsshowet vårt og ga 100.000 kroner til Barnekreftforeningen, forteller Austad.

Senterlederen håper årets aksjon vil monne  og gi foreningen rikelig med penger - blant annet og ikke minst til økt forskning på barnekreft.

Disse butikkene er med:

  • Obs Bygg
  • Clas Ohlson
  • Blomsterpian
  • Ringo
  • Ingrid Oline
  • Nøste
  • Apotek1
  • Bjørklund
  • Til bords
  • Bagorama
  • Kjell & Company
  • Glitter
  • Kondomeriet
  • Telia
  • Eplehuset
  • Bolia
  • Burger King
  • Dyrlegene
  • Norli
  • Princess
  • Kitchn
  • Bodø Bakeri
  • Eurosko
  • Panduro
  • Høyer
  • Bech
  • Bech frisør og Lakkbar
  • Dressmann
  • Dressmann XL
  • Interoptik
  • Telenorbutikken
  • Cutters
  • Java
  • Nord cafe

Fast samarbeid med Barnekreftforeningen

Nille har et nasjonalt og fast samarbeid med Barnekreftforeningen, og selger barnekreftsløyfene året rundt. I tillegg støttes foreningen gjennom andre artikkelsalg.

- I tillegg til sløyfene, gir vi 50 prosent av inntektene til salget av egne produkter vi kaller "gullartikler", forteller butikksjef Gunn Tove Øhlén på Nille, City Nord.

City Nord

City Nord er et kjøpesenter i Bodø, med et rikholdig utvalg av butikker, spisesteder og – en oversikt over disse finner du her. Vi har også ett flott stellerom i 2.etg ved Stormberg. 

City Nord eies av Coop Nordland SA. De har sitt hovedkontor i 3. etasje. Her finner du også senterkontoret. Kundesenteret finner du i 1. etasje.

City Nord ble åpnet i 2011, og ytterligere utvidet i 2011 og 2015.

Vi har et butikkareal på 66.000 kvadratmeter, og 1.300 parkeringsplasser.

Hjemmeside

Facebook

Del artikkelen på Facebook