Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Bli arbeidsleder hos oss i Bopro

Annonse fra Bodø Produksjonssenter AS

Bopro AS har ledig stilling som arbeidsleder ved avdelingen i Klinkerveien i Bodø.

Arbeidsleder

Stilling: Arbeidsleder for snarlig tilsetting

Arbeidsgiver: Bopro AS

Stillingstype: Fast

Arbeidstid: 100 prosent

Arbeidssted: Klinkerveien 1, 8006 Bodø

Søknadsfrist: 1. april 2019


Søk på stillingen.


Sentrale arbeidsoppgaver

• Arbeidsleder ved vårt overflatebehandlingsanlegg for utvendig kledning

• Utvikle og motivere våre tiltaksdeltakere gjennom tilrettelegging og oppfølging i arbeidssituasjonen


Ønsket kompetanse / erfaringsbakgrunn

• Relevant utdanning og erfaring fra overflatebehandling av kledning / eller fra maleryrket

• Kunnskap om malings- og treprodukter, samt maskinelt / digitalt verktøy

• Truckførerbevis er ønskelig

• Kunnskap om og interesse for arbeid med mennesker med tilretteleggingsbehov


Personlige egenskaper

• Strukturert og effektiv med stor arbeidskapasitet

• Samarbeidsvillig, tålmodig og motiverende

• Personlig egenskaper og egnethet vektlegges


Det vil bli krevd nyere politiattest ved ansettelse.

Påkrevd fagopplæring /oppdatering må gjennomføres.

For stillingene gjelder lønnsplassering iht. bedriftens lønnsregulativ.

Pensjonsordning i BKP.


Opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til administrerende direktør, Bent Johnsen, tlf. 755 52080 / 952 88178 eller til avdelingsleder Svein Tørlen, tlf. 971 76095.


Søknad med CV sendes firmapost@boproas.no eller til Bopro AS, Klinkerveien 1, 8006 Bodø.

Referanser må oppgis på forespørsel. 

Søknadsfrist: 1.4.19

Bopro AS er en moderne produksjons- og opplæringsbedrift som tilbyr personer med nedsatt arbeidsevne tilrettelagt arbeid og kvalifisering gjennom produksjon av varer og tjenester.

Bedriften har et nært samarbeid med NAV og Bodø Kommune og forvalter i dag arbeidsmarkedstiltaket «varig tilrettelagt arbeid».

Bopro har etablert en rekke produksjonstiltak innenfor bedriftens avdelinger i henholdsvis Klinkerveien, Notveien og Skjerstad.

Bopro er en bedrift i stadig vekst og har i dag om lag 100 medarbeidere. 

www.boproas.no

Telefon: 755 52080

Epost: firmapost@boproas.no

Følg oss på Facebook

Redaksjonen i Avisa Nordland har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet