Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Profesjonell rustfjerning er vår kunst

Annonse fra Bodø Antirustsenter AS

Rust er bilens verste fiende – og at biler ruster er knapt noen nyhet. Det er her Bodø Antirustsenter kommer inn i bildet. Eller rettere sagt under bilen. De er rene kunstnerne innenfor faget – og de er nådeløse i kampen mot rusten.

Adresse
Olav V gate 98a, 8013 Bodø


Åpningstider
Mandag – fredag: 08:00 – 16:00

Bodø Antirustsenter åpnet dørene i 2012, og drives av Ronny Hansen og Tom Arne Benonisen. Begge har lang erfaring fra bransjen, og sammen står de samlet i kampen mot rusten. Nå har de også fått med seg Adrian Hansen, sønn av Ronny, med på laget.

Utenfor verkstedet i Olav V gate står det en rekke biler som venter på både kontroll og fjerning av rust. I gjennomsnitt behandler Ronny og Tom Arne tre til fire biler om dagen.

– For noen uker siden hadde vi 18 biler utenfor. Da var det ikke arbeidstid fra åtte til fire som gjaldt. Vi måtte kjøre på utover kveldene og i helgen også. Men vi kom i mål, smiler Ronny, daglig leder og eier.

Siden oppstarten for syv år siden har Bodø Antirustsenter hatt en god vekst. De har også flyttet inn i et større og bedre lokale, med moderne utstyr. For noen år siden utvidet de med eget lokale for sandblåsingen, som gir økt kapasitet og bedre arbeidsforhold.

– Nå har vi egen sandblåsehall der biler med rust sandblåses før de behandles med Merasol. Inne i hallen er det helt tørt og god ventilasjon som gjør det enklere å jobbe, sier Tom Arne. 

Rusteksperter! Tom Arne Benonisen (t.v.) og Adrian Hansen hjelper deg med å fjerne rust fra bilen din.

En rusten hverdag

To drevne rustekspertene driver med fjerning av rust under bilen. Det innebærer at bilen gjennomgår en skikkelig vask, tørkes, sandblåses, grunnes og deretter påføres tynne høypenetrerende- og tykke slitesterke produkter.

Ronny forteller at sandblåsing er et økende felt hos Bodø Antirustsenter, da dette er nødvendig for å kunne utbedre rustskader på en tilfredsstillende måte. Deretter behandles bilen med Mercasol, et godkjent merke som har vært på markedet i over 30 år. Gutta sandblåser mer enn bare synlig rust. Også zinkslipp og løs masse under biler som skjuler rustdannelser, blir sandblåst.

En ordentlig antirustbehandling tar to dager. Antirustbehandlingen du får hos Bodø Antirustsenter kan ikke sammenlignes med "rustbehandlinger" der man verken demonterer, vasker eller benytter produkter som ikke er godkjent av en eneste bilimportør.

– Vi anbefaler at det startes med antirustbehandling så tidlig som mulig. Det gjelder også nye biler. Kontroll og etterbehandling bør skje hvert tredje år. Klimaet i Norge er tøft, og alt saltet som brukes på veiene er med på å akselerere rustdannelse. Så start rustbehandlingen raskt, og vær flink med oppfølgingen, råder Ronny.

Tom Arne legger til at de flere ganger har opplevd rust på nye biler som ikke er brukt.

– Årsaker er at ikke alle biler blir antirustbehandlet før de kommer inn i Norge. Noen av forhandlerne får utført en lettere behandling på importhavnen i Drammen. Om man tar en komplett behandling før bilen er to år gammel, får bilen en 15 års rustgaranti , fortsetter han. 

Tom Arne Benonisen undersøker en elbil fra 2014. Allerede etter bare fire år på salte veier har bilen fått store rustskader.

Snart står også bilpleie på programmet

Bodø Antirustsenter er også medlem i Norsk Antirustforening (NAF), som også gir trygghet for kundene. Dette er en forsikring om at medlemsbedriften bruker godkjente produkter. Ronny forteller at de som medlem også har tilgang til et solid støtteapparat, kurs og oppdateringer om hva som skjer i bransjen.

For hver bil som behandles følger det også med et skjema med instruksjoner om hvor man skal og ikke skal sprøyte. For Ronny og Tom Arne er dette skjemaet en del av arbeidsverktøyet i hverdagen.

Hver bil som får antirustbehandling blir også registrert slik at det automatisk sendes ut varsel om neste kontroll til bileier.

Nytt for i år er at Bodø Antirustsenter til sommeren starter med bilpleie og keramisk lakkbeskyttelse. Begge rustforkjemperne er enige om at det blir spennende.

– Utvendig behandling på bil hører jo med i bransjen, og det skal bli gøy å starte med dette også. Vi kommer til å benytte oss av et produkt som heter Drop Off, et av de beste i verden innen keramisk lakkforseiling, sier Ronny.

Dermed er det duket for nok en medarbeider i bedriften da det hentes inn en proff som har 15 års erfaring med bilpleie.

Da kan Bodø Antirustsenter tilby både gamle og nye kunder en komplett pakke innen rust og lakkbeskyttelse.

Adrian Hansen demonstrerer hvordan de sandblåser understellet på bilene.

Rustfjerning er en egen kunst

Kundemassen består av private og lokale bilforretninger rundt om i distriktet. Ronny er godt fornøyd med at de er en foretrukne samarbeidspartner hos mange aktører i bilbransjen, og forteller at de får en rekke positive tilbakemeldinger.

– Alle tre som jobber her er perfeksjonister. Det må man være når man jobber i denne bransjen. En antirustbehandling koster jo noen kroner, og da mener jeg at kunden skal føle seg trygg på at jobben blir gjort skikkelig, fastslår han.

Hos Bodø Antirustsenter kontrolleres alt arbeidet som utføres. Om Ronny utfører behandlingen, kommer Tom Arne til for å ta en etterkontroll, og motsatt. På den måten sikrer de at det er kvalitet i arbeidet på hver eneste bil.

Begge er samstemte når det kommer til faglig råd: Bruk godkjente produkter på bilen og la en profesjonelle utføre rustbehandlingen!

Det er en rekke produkter som lover mer enn de kan holde på markedet, og Ronny er tydelig når han sier at det ikke finnes noen produkter som fjerner rust ved bare å sprayes på. Det må utføres et skikkelig grunnarbeid hvor rusten fjernes.

– Mange av produktene som ikke er godkjente, kan også ødelegge andre deler av bilen, som gummilistene. Vi har fått inn mange biler hvor kunden har gjort arbeidet selv, og dette medfører mer jobb for oss. Ofte øker kostnadene også, sier han.

Uansett om du har rustgaranti eller ei; det er fortsatt nødvendig med ekstrabehandling for å unngå rustskader som følge av det harde klimaet her i Norge.

Årsakene til rustangrep er mange og inkluderer både skiftende årstider, sterk kulde og varme, mye salt sjøluft, steinsprut, søle og vann og salting av veiene om vinteren.

For å gi bilen din maksimal levetid er rustbehandling den beste medisin. Gutta hos Bodø Antirustsenter gir bilen din den beste beskyttelse – en tjeneste de utfører med kunstnerisk hånd! 

Slik gjør vi det!

Demontering
Bilen heises opp, innerskjermer og deksler av plast eller lyddempingsmatter av stoff, blir demontert.

Høytrykksvasking
Grundig rengjøring i hjulhus og på understell med høytrykk, er en forutsetning for et godt resultat. Deretter kontroll av hele understellet. Løs PVC fjernes.

Tørking
Tørking skjer med varmluft. God tørk av bilen er svært viktig. Bilen må være helt tørr før antirustbehandlingen tar til.

Hulromsbehandling
Etter nøye utarbeidede sprøyteskjemaer behandles alle kanaler, ganger, hulrom og hele bunnen med tynt, penetrerende produkt.

Understellsbehandling
Bunnplatenes, sveiser, plateskjøter, falser samt hele understellet, blir sprøytet med et penetrerende og rusthindrende tynnstoff. Deretter sprøytes hjulhus og gulv, samt hele understellet med et slitesterkt tykkstoff, for å beskytte mot mekanisk slitasje.

Sluttkontroll
Arbeidet kontrolleres, og bilen rengjøres omhyggelig etter behandlingen.

NB! Drypping fra dreneringshull kan forekomme. 

Bodø Antirustsenter AS

• Bodø Antirustsenter AS ble etablert i 2012 og har vært i god vekst siden.
• Firmaet består av daglig leder og eier Ronny Hansen og medeier Tom Arne Benonisen.
• Bodø Antirustsenter har avtaler med flere bilverksteder der vi behandler både nye og brukte biler.
• Vi har egen sandblåsehall der bilene med rust sandblåses før de behandles med Mercasol.
• Det er en trygghet å vite at NAF (Norsk Antirustforening) har valgt oss til sin samarbeidspartner og at vi kun bruker godkjente produkter.
• Vi ble kåret til årets verksted i 2016 av 73 nominerte antirustsentere i Norge.

Vi kan tilby:
• Understellsbehandling
• Sandblåsing
• Støydemping
• Leiebil ved understellsbehandling
• Gratis rustkontroll

For timebestilling, klikk her

Redaksjonen i Avisa Nordland har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet