Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Nye Honda CR-V suser av gårde

Annonse fra Flygt Bil AS

Hondas femte generasjon CR-V har kommet til Flygt Bil AS i Bodø. Nå også som hybrid.

Dette er nye Honda CR-V: hybrid eller turboladet bensinmotor, to- eller firehjulsdrift, samt mulighet for syv seter.

Flygt Bil AS i Bodø har på plass tre nye biler. De avdukes under en VIP-kveld torsdag 25. oktober. Deretter blir det åpen weekend og langåpent i den følgende uken. Alle Saltens innbyggere er velkommen til prøvekjøring.

De ansatte har ventet lenge på den femte generasjonen CR-V. De står sammen om avdukingen. F.v.: Patrick Flygt, Rigmor Solvoll, Grethe Lyngmo, Bjørnar Lie, Magnus Fjeldså, Jon Agerup, Tony Johansen, Michael Gerhardsen, Inge Lie, Geir Arne Jakobsen, Henrik Jentoft, Knut Erik Flygt og Mats Steensen. (Foto: Lise Fagerbakk)
De tre nyankomne CR-V'ene står klare til avduking.

Bilen nyter godt av en rekke oppgraderinger, noe som gjør bilen mer elegant, brukervennlig og dynamisk enn forgjengeren. 

Flygt Bil AS har lenge vært klare til å motta en ny versjon av verdens mestselgende SUV. Det er de ikke alene om.

- Vi har mange kunder som kommer tilbake gang etter gang. Vi har familier hvor hele familien kjører Honda. Ungene kjøper biler fordi foreldrene har gode erfaringer. Det er mange slike historier, forteller forteller daglig leder Mats Steensen.

- En bærebjelke

Men ingen biler har solgt like godt som CR-V. Knut-Erik Flygt fikk tilbud om og startet opp Honda-agenturet i 1990, og siden 1997 har Flygt Bil AS solgt hele 760 nye CR-V. Toppåret var 2007, da det ble solgt 73 nye CR-V'er. Steensen mener det ikke er noen tilfeldighet.

- Bilen har en voldsom historie. Dette var den første SUV med god komfort, og bestselger de første årene, forteller han.

CR-V'en er en bærebjelke hos Flygt Bil As. 

- Min filosofi har hele tiden vært å bli god på ett bilmerke. CR-V'en gjorde det mulig, forteller Knut-Erik Flygt.

Hybrid

Det er flere store forandringer på denne nye CR-V'en. Dieselen er kuttet ut til fordel for en helt ny kraftig hybridmotor. Denne opererer i tre modus. Du kan også velge bensinmotor med turbo.

- Det skjer noe i bilbransjen. Dieselbilene byttes ut til fordel for elbiler og hybrid. Hondas visjon er at hver bil de produserer skal ha noe med elektrisitet å gjøre. Innen 2025 skal to tredeler av produksjonen være elektrifisert, hybrid eller plug-in.

Håpet og troen på at bilen igjen kan toppe verdens salgslister er sterk. 

- Vi har stor tro på den nye hybridmotoren. Den har lavt forbruk og høy kjøreglede. Dette er første gang CR-V kommer med hybrid, sier Patrick Flygt.

Det er mange andre nyvinninger og fortrinn. 

Flygt Bil AS har bilforretning med nytt og moderne verksted langs Gamle Riksvei i Bodø, ved siden av City Nord.

Verksted 

Flygt Bil AS er som alltid klare til å bistå kundene i råd og hjelp.

- Mange kjøper bil hos oss på grunn av verkstedet, noe som er med på å gjøre vår jobb enklere, sier Patrick Flygt.

Flygt Bil AS legger vekt på at kunden skal få den hjelpen de trenger. Filosofien har fulgt bedriften i alle år.

- Du skal aldri si noe du ikke mener og kan stå ved. Vi skal behandle kundene slik at de kommer tilbake, sier Knut-Erik Flygt.

Han angrer ikke på at han for 28 år siden takket ja til agenturet.

- Jeg drev bilutleie og bilformidling med kjøp og salg av brukte biler, da jeg fikk en forespørsel om å ta over Honda-agenturet. Jeg kjente til Honda. Det var et toppmerke og det var lett å si ja da jeg ble spurt. Jeg har ikke angret.

Flygt Bil AS ledes av avdelingsleder Patrick Flygt, styreleder og gründer Knut-Erik Flygt og daglig leder Mats Steensen.

Honda CR-V:

Den første CR-V'en kom ut i 1997.

Den andre generasjonen kom i 2002.

Den tredje i 2007.

Den fjerde i 2013.

Den femte 25. oktober 2018.

Honda CR-V

Kjøreglede. I nyeste CR-V er det kjøremessige lagt stor vekt på. Trygge og gode kjøreegenskaper samt introduksjon av AHA. AHA står for Agile Handling, som reduserer krengning under kjøring selv om bakkeklaringen er økt med 3,5 centimeter.

Lettere karosseri. Karosseriet er designet for å levere kjørekomfort på høyeste nivå, med betydelig redusert støy- og vibrasjon. Bilen leveres med et nytt hjulopphengssystem og Hondas siste helhjuls kjøreteknologi – "Direkte firehjulstrekk med intelligent kontrollsystem". Dette betyr at CR-V-en har økt ytelse i alle terreng. 

Sikkerhet. Det nye karosseriet gir ikke bare eksepsjonell ytelse, det tar også med seg konseptet om "Trygghet mot kollisjon i alle retninger". Det er et unikt karosseridesign, skapt ved å koble strukturelle elementer for å distribuere krasjenergi jevnere.

Ekstra sanser. Radarteknologi registrerer automatisk kjøretøy i førerens blindsone og varsler føreren med et advarselssymbol i dørspeilet.

Jevn respons. Nye CVT automatiske girkasse produserer en direkte og tilknyttet følelse når du akselererer. Den leveres med funksjonen Early Downshift During Braking, hvilket gjenkjenner synkende fart og gir deg motorbremsing når du kjører nedover. På den andre siden, vil denne unike Honda-funksjonen holde motorens turtall når du må akselerere raskt etter å ha kjørt sakte, for eksempel i en overtakende manøver.

God plass. Muligheter for opp til syv seter på grunn av tre centimeter lengre akselavstand og hevet bakkeklaring med 3,5 centimeter. 1.756 bagasjerom.

Multifunksjonelt ratt. TFT-displayet i komplett farge gir føreren essensiell informasjon, rett foran deg. Vi kaller det grensesnittet for førerinformasjon. Det presenterer data direkte for føreren. I tillegg til grensesnittet for førerinformasjon lar kontrollene på rattet deg aktivere ytterligere funksjoner, som lydstyrke, tilpasset cruise-kontroll og system for å holde seg i filen. 

Bilen er utstyrt med teknologi som gjør at du holder øynene på veien og trafikken.
Du kan velge en syv-seter. Her er de to bakerste setene slått ned.
De to bakerste setene har plass til voksne personer. Setene foran kan reguleres på lik linje som forsetene.
Nye Honda CR-V er klar for trafikken i Salten.

Flygt Bil As er en av Norges få eksklusive og Nord Norges største Honda bilforhandler, med serviceverksted og salg av deler for Honda personbiler.Trygghet, tillit og samarbeid for kundene våre har alltid vært vårt mål. Det oppnår vi ved å gi deg rask hjelp, med et høyt kunnskapsnivå og ved alltid å være ærlig med deg som kunde.

Vår spesialitet er:

Bilformidling

Kjøp/salg av brukte biler

Serviceverksted

Deler Honda personbil

Redaksjonen i Avisa Nordland har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet