Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Flere velger seg nå moderne ulltepper

Annonse fra Heimtex Gulvtepper Bodø

Pusser du opp stua eller barnerommet kan et nytt teppe til jul være prikken over i'en. Kom innom hos oss på Heimtex Gulvtepper i Bodø for gode tips - og moderne tepper du har råd til.

- Vi har gode tepper til konkurransedyktige priser. Ingen skal finne våre tepper billigere hos konkurrenter. Men vi fokuserer på kvalitet, sier Stein Petersen.

Han har trått i butikken siden barnsben. Opplært over år, har Petersen en kompetanse på, og utvalg av tepper du skal lete lenge etter å finne maken til.

Heimtex gir deg:

Tepper i alle mulige størrelser, mønstre og farger.

Muligheten til å spesialbestille tepper.

Et teppefaglig miljø, og faglige råd.

Kvalitetstepper; ulltepper som ikke loer og som avviser smuss og rødvin.

Melbourne fra Paulig, lofritt vendbart, vaskbart. Kan også bestilles på mål i ønsket farge, 170x240cm kr. 8.950,-.

Den opplevde kvaliteten betyr så mye

Stein Petersen

Stein Petersen sitter på en av de populære puffene som selger varmt. Han har mer på lager av både disse puffene, og tepper i alle mulige størrelser.

Finner din stil

Petersen søker å finne kundens stil. Hva ønsker kunden? Dette danner grunnlaget for hvilke tepper han leter fram og anbefaler.

- Hvis ni av ti har gjort noe og den tiende gjør noe annet, har ikke den tiende gjort noe galt. Smak er smak. Jeg skal finne din smak. Noen skulle helst hatt et nytt teppe i går, så vi har mengder av tepper på lager, sier han.

Heimtex har alle sjangre.

Les mer om produsenten Paulig her.

Fordyp deg i flere tepper.

Her finner du enda flere tepper.

Ullteppene kommer i alle mulige farger. Heimtex har en mengde teppeprøver som hjelper deg i valget.

Livslang kvalitet

Den nordiske stilen er ulltepper. Heimtex har et utall varianter å velge mellom. Hos Heimtex finner du ulltepper i alle prisklasser som ikke loer.

- Vi tar mange av våre tepper fra den tyske produsenten Paulig. De har eksistert siden 1750. Vi har har hatt teppene siden min far åpnet butikken i 1975. Vi har solgt og selger mange, men har ikke hatt en eneste klage, forteller Petersen.

Kvalitetene er overlegne. 

Teppene kommer i alle størrelser, i mange farger, og holder seg fint i år etter år etter år.

- Hvis et gulvteppe ikke er fint etter 20 år, vil det som regel være stygt før det er gått fem år. Et godt teppe varer, sier han.

Dermed kan du ved å kjøpe et billig teppe ende opp med å kjøpe tre tepper dyrere enn prisen av ett kvalitetsteppe.

Tepper av god kvalitet krever også vesentlig mindre vedlikehold. 

Teppet er fra den tyske produsenten Paulig. Det er et ullteppe, loer ikke og gir føttene dine en øm massasje.

Leter etter de rette teppene

Det er ikke tilfeldig hvilke tepper som tilbys i butikken. Petersen reiser rundt og håndplukker teppene.

- Vi kjøper direkte fra produsentene. Jeg vet hva kvalitetene skal koste. Dette gjør at vi kan levere de samme produktene til lavere pris enn andre. Vi har også billige tepper, men det er gode tepper. Er ikke kvaliteten der kjøper jeg ikke, sier han.

De eldste teppene i butikken er over hundre år gamle.

- Dette er det fineste håndverket. Teppene er håndknyttet i Iran. Det er brukt håndspunnet ull og plantefarger. Plantefarger er som god vin. De modnes og får en fin patina etter som årene går, sier han.


Belize, ekstrem ullkvalitet, 160x230cm kr. 6.900,-.
Mr Fox fra Scion, ren ny ull, 90x150cm kr. 2.490,-.
Disse ullpuffene er populære.
Ullteppene loer ikke. Dette er tett og mykt for føttene.
Antico, høykvalitets syntetfiber, 160x230cm kr. 2.790,-.
Lintu fra Scion, ren ny ull, 120x180cm kr. 3.950,-.
Rhapsody, 40% ull, 40% polyester, lofri kvalitetsfloss, 160x230cm kr. 3.200,-.
Tamoure fra Paulig, lofritt, vendbart, vaskbart. Kan også bestilles på mål i ønskede farger, 170x240cm kr. 8.140,-.
Heimtex Gulvtepper Bodø

Velkommen til landets beste utvalg av tepper. Ekspertise på gulvtepper siden 1975. Størst utvalg, gode priser!

Redaksjonen i Avisa Nordland har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet