Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Personlige løsninger for ditt hjem

Annonse fra HTH Kjøkkenforum

Velger du et kjøkken fra HTH, er du sikker på at det lever opp til kravene i det moderne liv. Lekker design, nyskapende detaljer og gjennomtestet kvalitet - det er HTH.

HTH er også mye mer enn kjøkken. Vi legger oss i øverste klasse når det gjelder kundeservice og tilpasning av løsninger til kjøkken, bad og møbler til hjemmet. Våre konsulenter er utdannede interiørdesignere og tekniske tegnere og sitter på spisskompetanse når det gjelder faget.

HTH bad.

Kundeservice

Våre kunder setter stor lit til at vi som konsulenter tar de beste valgene i samråd med dem.

- Vi spesialtilpasser løsninger for våre kunder ut fra deres livssituasjon. Behovet til et pensjonert ektepar vil ofte være annerledes enn for en barnefamilie. Noen brenner for å lage mat og ønsker oppdatert utstyr, mens andre har mindre behov for avansert utstyr, forteller daglig leder Siv Breivik.

- Vi drar også ut på hjemmebesøk til våre kunder for hjelpe kunden å ta riktig valg i forhold til løsning og fargevalg, tilføyer interiørselger Stine-Mari Ådalsbjørg.

Teknologi i utvikling

Mange er ikke klar over hvilke muligheter de har i kjøkkenverdenen. Vi tilbyr blant annet dampovner hvor man kan dampkoke f.eks. kjøtt, fisk og grønnsaker. Når man damper maten istedenfor å koke den i vann, beholder man næringsstoffene bedre, som normalt sett ville blitt liggende igjen i kokevannet. Du har samme koketid i en dampovn, men du får hendene frie til å gjøre andre ting. Teknologien utvikler seg hele tiden, så det gjelder å slenge seg på bølgen sier Siv.

- Dampovn er bare ett av mange produkter som forenkler livet ditt. De fleste velger f.eks. komfyr med pyrolysefunksjon som forenkler vask av ovnen –sett ovnen på 500 grader i to timer, da er den helt ren. Bare hvitt støv igjen, som du enkelt kan vaske av sier interiørselger Charlotte Johansen Valstad.

- Vi har også ventilatorer som kan felles ned ved eller i platetoppen slik at du slipper å ha det på veggen. Disse løsningene er kjempeenkle å vedlikeholde og ser veldig trendy ut, legger hun til.

Se HTH med Siemens hvitevarer her.

Se HTH med AEG hvitevarer her.

Se HTH med Miele hvitevarer her.

Hvilke trender ser vi framover?

- Tidligere skulle alt være hvitt, både innredninger, interiør og vegger. Dette ser vi at folk beveger seg bort fra nå, sier Siv. Det lune nordiske har tatt over og vi ser at det er mer trendy med blått, grått, sort og mørkt tre. Overflater i tre er også på vei tilbake. De holder en veldig god kvalitet. Benkeplater i heltre er også med i tiden. Produktet må oljes og vedlikeholdes, men er til gjengjeld et produkt med lang holdbarhet og som ofte blir finere jo mer du bruker det.

Se tips og trender.

Gjør det selv

Selv om de fleste kundene ønsker kjøkkenet eller badet ferdig montert, tilbyr også HTH et

flatpakkekonsept som heter «Gjør det selv», disse produktene kan enkelt bestilles hjem fra

HTHs hjemmeside.

- Mange tenker nok at HTH er dyrere enn andre leverandører, men vi er sammenlignbare på pris med andre billigere leverandører på flatpakker,og fortsatt med den samme gode HTH kvaliteten. Det er viktig at kunden tar turen innom oss og ser på vårt utvalg. De fleste kundene våre opplever at det kan være godt å ta i ting, se på farger og kjenne på hvordan det føles, før man bestemmer seg. forteller Stine-Mari.

Få flere tips her.

Tilpasning av møbler, skreddersydd for ditt hjem

HTH er også en av få som tilbyr spesialmøbler som kan tilpasses. Alle hjem er forskjellige og man trenger løsninger som fungerer i sitt eget hjem. Det aller meste kan tilpasses ved bestilling, slik at du alltid får den riktige dybden, høyden og størrelsen du trenger.

- Vi kan tilpasse skap og finère synlige sider, med andre ord, vi maler alle synlige sider slik at du slipper å legge til ekstra plater utenpå møblet. Vi lager også møbler til stue, garderobe og gang. Et vanlig garderobeskap er f.eks. 60 cm dypt, men har du bare 57 cm å gå på, så kan vi tilpasse dette for deg. Våre produkter lages ved bestilling, slik at du alltid får et produkt som er skreddersydd for ditt hjem forteller Siv.

Guide til klesskapet.

Tips om hvordan innrede et bad.

Hvordan innrede entreen.


Hos HTH i Bodø er et nytt kjøkken mer enn bare et kjøkken. Det er husets hjerte, og samlingspunktet hvor familie og venner møtes.

Det moderne liv krever sitt kjøkken, og derfor går design og funksjonalitet hånd i hånd når du velger et nytt kjøkken fra HTH i Bodø.

Hos HTH i Bodø kan våre dyktige kjøkkenkonsulenter skreddersy det nye kjøkkenet ditt slik at det er tilpasset dine ønsker og behov.

Redaksjonen i Avisa Nordland har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet