Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Holder deg varm gjennom vinteren

Annonse fra Multiservice Fauske AS

Nye, trendy og effektive varmepumper ligger på lager hos Multiservice Fauske AS. Vi leverer til hele Salten.

Multiservice Fauske AS har solgt, montert og utført service på varmepumper i Salten i et par tiår. Høstens moderne og trendy varmepumper har mye til felles med de tidligste modellene. Men de er overlegne når det gjelder effektiv strømutnyttelse og stillhet.

- Strømmen vil bare bli dyrere og dyrere, og en varmepumpe gir en bra besparelse. I tillegg til at du får en jevn varme i hele huset, kan pumpene kjøle på varme dager om sommeren, forteller daglig leder og byggmester Morten Olsen.

Multiservice har pumper for enhver smak. Flere av modellene fra våre to leverandører Panasonic og Mitsubishi er utstilt i vårt showroom i Kirkeveien 15 på Fauske.

Mitsubishi er ute med den nye toppmodellen Kaitek, det ypperste innen japansk ingeniørkunst. Modellen har en ny kompressor, som er testet til - 35 grader celcius. Den gir bedre effekt og ytelse, og lydnivået er på lave 19 dB. Viften er miljøvennlig, og kan styres via mobiltelefonen. Velg mellom perlehvit, rubinrød, safirsort og hvit.

Panasonic er ute med en ny og bedre veggmodell og en ny gulvmodell. Veggmodellen HZ Flagship har høyere kapasitet enn forgjengeren. Den har også nytt design, gir lave 18 dB og integrert Wifi.

Showroom med varmepumper, solskjerming, gjerder, sprosser og mer er å finne i Kirkeveien 15 på Fauske.

Det er flere fordeler med de nye pumpene.

- De nye har en miljøvennlig gass. De gir også en god fordeling av lufta. De lar seg også styre via en app, slik at du kan komme til en oppvarmet hytte, forteller Olsen.

Les mer om de ulike modellene: 

Mitsubishi

Panasonic

Dekker hele Salten

Med kunder i hele Salten, er de ni ansatte ute på veien hver dag for å yte personlig service. Ikke bare på varmepumper, men også solskjerming, vinterhager, gjerder og sprosser.

Bedriften har i alle år utelukkende benyttet seg av produsenter som leverer kvalitetsvarer. Norsol på Møre leverer alt av solskjerming. Vedlikeholdsfrie sprosser og gjerder leveres av norske Vindex.  Svenske Santex leverer vinterhager som er testet i det tøffe, nordiske klimaet.

For inspirasjon om hvilken solskjerming du bør velge, se her.

Interessert i vinterhagene? Få mer informasjon her.

Vedlikeholdsfrie gjerder og sprosser, se her.

Vinterhager som tåler klimaet

Multiservice leverer stadig flere vinterhager til kunder i Salten, og samtlige skal så langt ha klart seg godt gjennom alle høst- og vinterstormene.

- Konstruksjonen er så kraftig at de tåler vinden og snøen i Salten. Vi har solgt mange vinterhager, og vi har aldri opplevd at noen har blitt tatt av vinden, sier Olsen.

Dette gjør at vinterhagen kan bli en forlengelse av stua, og sommeren. Du kan få den akkurat slik du ønsker. De best isolerte er like godt isolert som et nytt hus. Noe som gjør at kunder som trodde de ville bruke den lite, bruker den mye.

Uansett behov og ønske, Multiservice kommer hjem til deg og tar mål. Slik sikres du en nøye tilpasset produkt av høy kvalitet.

Kristoffer Skogheim er en av ni ansatte. Han monterer varmepumper, og er blikkenslager. Pipene med pipebeslag er en nyproduksjon.

Velkommen inn på åpen dag

Multiservice Fauske AS har torsdag 13. september åpen dag i anledning næringsdagen "Bo bedre". Arrangører er Fauske Næringsforum.

Flere av Multiservice sine leverandører vil være til stede, og sørge for at du får utfyllende informasjon om produkter. Det blir gode tilbud, aktiviteter, og servering av kaffe og kake.

Butikken holder åpent fra klokken 07.30 - 22.00.

Daglig leder og byggmester Morten Olsen.

Multiservice Fauske i er et lite og veletablert firma som har vært i denne bransjen i snart 30 år.

Målet vårt har hele tiden vært å være så allsidig og fleksibel som mulig, noe som har gjort Multiservice Fauske til blant de ledende på det lokale markedet.

Redaksjonen i Avisa Nordland har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet