Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

For deg som trives best midt i byen

Annonse fra Nordvik & Partners Bodø

Det gamle meieriet og brannstasjonen er for lengst borte og et moderne boligkvartal reiser seg på den historiske tomten.

112 nye leiligheter, næringslokaler og garasjekjeller er under bygging.

- Meierikvartalet er delt i 2 byggetrinn. Her finner du et variert antall leilighetstørrelser i flere prisklasser. I trinn 2 har man også fått inn arealeffektive leiligheter (2-roms fra 49 kvm) til fornuftige kjøpesummer. Det er helt klart et marked også for en slik type leiligheter sier megler Kyrre Gåsvær hos Nordvik & Partners.

En by i byen

Leilighetene i Meierikvartalet passer perfekt for deg som trives best midt i byen. Alle fasiliteter du finner i et bysentrum, er bare noen få minutters spasertur unna.

Når Meierikvartalet står ferdig, vil det nærmest være som en by i byen. Lyse, moderne leiligheter, grønne og rolige fellesområder, trimrom og fellesrom. Sammen med den nye Kiwi dagligvarebutikken som skal ligge i første etasje, gir det deg alt du måtte trenge i umiddelbar nærhet.

Egne gjesteleiligheter

Det bygges fire gjesteleiligheter som disponeres av beboerne. Perfekt når du får besøk, og du kan tilby gjestene dine en langt billigere løsning enn hotell.

Du vil disponere parkeringsplass i kjelleren, og derfra tar du enkelt og greit heisen opp til etasjen din.

Har truffet godt

Kvartalet vil ha varierende høyder, opp til 7 etasjer enkelte steder, med åpning mot sør for maksimale lysforhold. Og med første boligetasje ca. 6,5 meter over bakken, kan du nyte utsikten allerede fra første etasje.

Leilighetene holder høy standard, med blant annet vannbåren gulvvarme, integrerte hvitevarer på kjøkken, downlights i deler av leilighetene, flotte bad, takhøyde på 2,5 meter samt store vindusflater som slipper sola inn, noe som gir en luftig følelse og skaper trivsel.

Og etter meget godt salg i byggetrinn 1 har selger valgt å åpne for salg i byggetrinn 2 hvor leilighetene varierer i størrelse fra 49 kvm til 188 kvm.

- Vi er svært godt fornøyd med salget. Hele prosjektet har kommet godt i gang, og byggeprosessen skrider fram, sier Gåsvær.

For nærmere informasjon, kontakt 

Nordvik&Partners

bodo@nordviknord.no

482 17 288

Nordvik & Partners Bodø er din lokale eiendomsmegler i Bodø, og har bred erfaring med eiendomsmegling. Vi hjelper deg med å selge bolig og kjøpe bolig i Bodø. Klikk på eiendommer for å se hvilke boliger vi har til salgs, eller be om verdivurdering av din bolig.

Redaksjonen i Avisa Nordland har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet