Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Disse leilighetene gir Bodø noe byen sårt trenger

Annonse fra T. Kolstad Eiendom AS

For mange kan inngangsbilletten inn i boligmarkedet være i overkant høy. Med husbankfinansierte leiligheter åpner Jensvolldalen døra for mange.

92 leiligheter fordelt på fire bygg skal settes opp i byggetrinn 3 i Jensvolldalen, og med Husbanken på laget åpner dette boligdøra også for deg som tidligere bare har kunnet drømme om å kjøpe noe helt nytt.

- Det er ekstremt god boligøkonomi i dette. Med en rente som ligger én prosent under hva andre banker kan tilby, er dette en veldig god inngangsnøkkel for mange. Bodø har et stort behov for leiligheter hvor inngangsprisen ikke er så høy som på mange andre nye boligprosjekter, sier eiendomssjef i Jensvoll Eiendom, Monica Jakobsen Lunderøy.

Jensvolldalen ligger unikt til, skjermet fra vind og støy, men samtidig en kjapp sykkeltur fra byen.

I pose og sekk

Ikke bare får du veldig gode lånebetingelser. Du får også muligheten til å bo en liten sykkeltur fra sentrum, og samtidig så nært Bodømarka du kan komme.

- Du bor skjermet for vind og trafikkstøy. Det er kort vei til skole og barnehage, og området er svært familievennlig. Er du for eksempel en småbarnsfamilie med litt trang økonomi, får du i både pose og sekk her, sier markedssjef Cecilie Bjerke Didriksen.

Jensvolldalen treffer et marked som spenner fra førstegangskjøpere, barnefamilier og til pensjonister. Helt i tråd med hva utbyggerens ønsker.

- Vi ønsker å skape et fellesskap i Jensvolldalen med mange forskjellige mennesker. Vi er med på å bygge opp hele området, og sørger for en gjennomført linje gjennom det hele. Jensvolldalen skal være et område for alle, sier Lunderøy.

Bodø har et godt utviklet løypenett både sommer og vinter, og i Jensvolldalen finner du det rett utenfor stuedøra.

Skinner sola i Jensvolldalen?

Jensvolldalen er for deg som vil ha kort vei til byen, men som også kunne tenke deg å spenne på deg skiene rett utenfor stuedøra, og rusle rett ut i marka. Eller ta en fottur i det fantastiske løypenettet i nærområdet.

Byggetrinn 3 vil inneholde et bredt spekter av leiligheter fra 1-roms på 20 kvm til 4-roms på 93,5 kvm. Det blir også opparbeidet fellesområder med plen, sitte- og lekeplasser.

Og myten om at sola aldri skinner i Jensvolldalen?

- Mange tror Jensvolldalen ligger dårlig til i forhold til solforholdene, men dette stemmer rett og slett ikke. Så det skal ingen behøve bekymre seg over, sier Lunderøy og Didriksen.

Ta kontakt for nærmere informasjon:

Monica Jakobsen Lunderøy - 993 51 974

Ta kontakt for nærmere informasjon:

Cecilie Bjerke Didriksen - 936 17 009

Med en sterk forankring i Bodø er vi regionens største aktør innen eiendom.

- Profesjonell
- Ærlig
- Løsningsorientert

Telefon - 75 54 01 20
Besøksadresse - Storgata 8, 4. etg. 8006 Bodø

Redaksjonen i Avisa Nordland har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet