Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Hårfin eleganse på bryllupsdagen

Annonse fra Vilje Frisør

Nedtellingen til den store dagen har begynt. Som brud har du sikkert mange tanker om den perfekte frisyren. Vilje Frisør hjelper deg med å oppfylle drømmen.

Adresse
Tjeldnesveien 2, 8215 Valnesfjord

Åpningstider
Mandag: Stengt
Tirsdag – onsdag: 10:00 – 16:00
Torsdag: 12:00 – 20:00
Fredag: 10:00 – 16:00
Lørdag: 11:00 – 15:00 

Salongen ligger flott plassert i hjertet av Valnesfjord. Den er et resultat av min store kjærlighet og interesse for hår og mennesker. 

Jeg tilbyr høy faglig kompetanse i en rolig og avslappende atmosfære.

Tiden før bryllupet er ofte hektisk og kan virke litt stressende med tanke på all planleggingen. Det er mange viktige beslutninger som skal tas, og valg av frisør er én av dem. 

Bryllupsdagen er en dag du skal føle deg vel. Ikke minst ønsker man at den utkårede skal miste pusten av beundring når du går ned kirkegulvet. 

Det er din stil og din personlighet som gjelder den dagen du står brud. Etter 14 år i bransjen har jeg tilegnet meg stor og bred erfaring innenfor frisyrer og brudepynt, og kan derfor tilby en trygg og kreativ behandling. 

Kanskje har du allerede ideer om hvordan frisøren skal være den dagen du gifter deg. Ta gjerne med et bilde slik at vi vet akkurat hva du vil ha. I god tid før bryllupet kommer du inn for en prøvetime. På denne måten kan vi nøye planlegge nøye, slik at begge er godt forberedt til den store dagen.

Jeg gir deg råd og tips om hva som vil passe for deg på den store dagen. Personlig elsker jeg de nordiske, boheme, moderne og naturlige stilene.

Vi er til enhver tid oppdatert på det som skjer i bransjen. Dermed kan du være trygg på at du får den beste behandlingen hos oss.

Jeg har også mulighet til å være tilstede der det trengs. Vi stiller også hele salongen til disposisjon av brud, forlover og venninner. Vilje Frisør kan også tilby en deilig lunsj på den store dagen mens dere gjør dere klare. 

Vi tilbyr også makeup og farging av vipper og bryn. Dette utføres skånsomt uten å skade øynene eller huden rundt.

Vilje Frisør pynter også brudepiker og forlovere. Brudgommen skal også føle seg bra og fin til bryllupet. Vi klipper og styler både brudgommen og hans forlover.

Vi ser frem til å få delta på deres bryllupsdag! 

Vilje Frisør

• Vårt godt kvalifiserte personell gjør sitt ytterste for å og deg en behagelig behandling.

• Vår målsetting er alltid fornøyde kunder.

• Vi er til enhver tid oppdatert på det som skjer i bransjen.

• Du kan være trygg på at du får den beste behandlingen hos oss.

• Av og til handler det om å prioritere seg selv! 

Redaksjonen i Avisa Nordland har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet