Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

50 år med brudekjoler

Annonse fra Kjolesalongen

Mannen i ditt liv har akkurat fridd og med bankende hjerte og enorm glede i stemmen sa du "ja". De aller fleste kvinner har en klar forestilling om hva slags brudekjole de ønsker seg den dagen de gifter seg. Det er jo tross alt dagen du skal være "prinsesse" for en dag!

Adresse
Kongens gate 56, 8006 Bodø


Åpningstider
Mandag – fredag: 09:30 – 17:00
Torsdag: 09:30 - 18:00
Lørdag: 09:30 – 14:00

Kjolesalongen åpnet den 12.mai 1958 av Anette Andersen. Butikken ble overtatt av datteren Bjørg Telnes i 1976. I 42 år har Telnes oppfylt kommende bruders drøm om den perfekte kjolen. 

Den store butikken har egen brudeavdeling i underetasjen, hvor du er garantert å finne kjolen som passer deg.

Det finnes like mange forskjellige bryllup som bruder. Akkurat som det finnes like mange forskjellige kjoler som bruder. 

Aller viktigst er naturligvis at du finner brudekjolen som passer deg! 

Vi har solgt brudekjoler i 50 år og våre flinke jenter sitter inne med kunnskap om hva som kler hver enkelt brud og vi bistår med gode råd og tips.

I år feirer vi 60 årsjubileum og vi er blitt en ledende forhandler på brudekjoler. Utvalget er stort og variert og du finner kjoler fra Sweetheart, Sincerity, Justin Alexander, Modeca, MoriLee, LadyBird, Romantica og Hilary Morgan.

I vår brudeavdeling finner også alt du trenger av tilleggsutstyr til kjolen: Slør, smykker og sko. 

Kjolesalongen har bevisst gått inn for å holde lave priser.

Vi har brudekjolene i alle prisklasser, fra kroner 2000 til 12 000.

I vår trivelige systue kan vi tilpasse og korrigere kjoler som er kjøpt hos oss. Dermed er alt tilrettelagt for at du skal få akkurat den vakre og unike brudekjolen du drømmer om.

Hos oss finner dere også små kjoler og dress til små brudesvenner. Brudgommen er også velkommen inn for å se vårt flotte utvalg av livkjole, sjakett og smoking. Gjestene kommer garantert til å finne en kjolen de trenger i vårt store utvalg av selskapskjoler og langkjoler.

Drømmekjolen finner du hos oss! 

Kjolesalongen

• Vi har det meste kvinner trenger til de fleste anledninger – hverdag og fest.

• Aldersgruppen er fra 20-80 år.

• Vi har egen brudeavdeling i underetasjen.

• Utvalget er svært stort og størrelser fra 34 til 52.

• Vi har egen systue (kun for tilpassing og korrigering av klær kjøpt hos oss).

• Våre flinke jenter hjelper deg uansett anledning.

• Din mentale alder er viktigst! 

Redaksjonen i Avisa Nordland har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet