Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Et boligkonsept utenom det vanlige

Annonse fra Corponor

Tenk å kunne bo nytt og sentralt – på historisk grunn! Velkommen inn i Bryggerikvartalet.

Det bugner stadig av nye leilighetsprosjekter i Bodø, så hvorfor skal du velge Bryggerikvartalet Living + Vel, leilighetene er noe mer enn karakteristikker som sentrumsnært, gode solforhold og flott utsikt. Det aller mest spennende er at du som beboer får ta del i et bofellesskap utenom det vanlige. Her vil du oppleve at forholdene legges til rette på en helt ny måte, for at du skal få anledning til å nyte mest mulig.

Tilbakemeldinger fra bodøværinger som har kjøpt, er blant annet ”Beliggenheten er byens beste – gangavstand til alt, samt tilbaketrukket”, ”Spennende konsept med Living +, det gjør hverdagen lettere” og ”Vi kan kjøpe en leilighet som passer oss, og får vi mange gjester så låner vi hotellrommene”.

God takhøyde gir en romslig følelse som du vil sette stor pris på.

Inspirasjon fra utlandet

Men hva betyr det egentlig at boligkonseptet er ”Living +”? Boformen er velkjent i utlandet og gir deg som beboer utallige muligheter til å bruke tiden på det du har lyst til. Enten alene eller sammen med familie og venner eller gode naboer. Med prioriterte fellesområder ligger alt til rette for å kunne bruke fasilitetene der du bor på en annerledes og spennende måte.

En fantastisk takterrasse til felles bruk for beboerne.

– Living + er vårt utviklende konsept hvor vi har hentet inspirasjon fra utlandet. Bodø har absolutt fått øynene opp for dette! Det gjør hverdagen utrolig lettvint – for eksempel tar du heisen rett ned i treningsrommet, gjennomfører en økt, også er det heisen opp igjen. Ingen ytterklær på, bil i bruk, tap av tid, forteller salgs- og markedssjef Lars Henrik Lauritzen.

For hvor ofte har du ikke kommet hjem fra jobb og tenkt ”i dag skal jeg trene”, men så blir veien litt for lang? Når alt ligger til rette slik det gjør i Bryggerikvartalet, har du ingen unnskyldning lenger.

Store vinduer gir mye lys inn i leilighetene - og ikke minst flott utsikt!

På dine premisser

Personlig har Lauritzen egen erfaring fra USA. – Der bodde vi i rekkehus, også var det et fellesområde med velvære, treningsrom, selskapslokale og så videre. Det var utrolig effektivt og enkelt, understreker Lauritzen.

Valgmulighetene er nemlig mange. Det er alt fra store, felles takterrasser med majestetisk utsikt, selskapslokale med kjøkken, hotellrom for gjester, treningsrom og velværeavdeling. Tenk å kunne feire jubileumsbursdager med alle du er glad i der du bor – eller dra på spa?

Er det noe annet vi bodøværinger elsker, så er det den flotte naturen byen vår kan by på! Vi sitter mer enn gjerne ute, derfor er det helt perfekt at samtlige leiligheter (fra 2-roms og opp til 5-roms) leveres med innglassede balkonger. Gjennom de innglassede balkongene utvides bruksmuligheten for balkongen betydelig. Dette arealet blir som en forlengelse av stua og kan benyttes gjennom alle fire årstider. Den kan åpnes og lukkes helt etter behov.

Er du interessert i å vite mer om Bryggerikvartalet Living +, ta kontakt med:

Salgs- og markedssjef

Lars Henrik Lauritzen
Tlf. 918 86 997
E-post: larshenrik@bryggerikvartalet.no

Selger
Mathias M. Nilssen

Tlf. 905 19 901
E-post: mathias@bryggerikvartalet.no

Besøk oss gjerne i vår boligbutikk i 1 etasje. i Central Atrium (Dronningens gt. 18)

Om boligkonseptet Living +

Mest av alt er det et boligkonsept som gir deg noen fordeler og muligheter du ikke får andre steder. Living +konseptet er utviklet av Corponor AS, som har hentet inspirasjon fra utlandet hvor dette er en velkjent boform. I tillegg har vår tjue års erfaring bidratt sterkt til å videreutvikle boformen slik den fremstår i dag. Mulighetene er mange når du bor i en Living + bolig.

Redaksjonen i Avisa Nordland har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet