Smile, Gesture

De ansatte jubler over å ha vunnet den prestisjefylte prisen for Årets varehus. Foto: Lise Fagerbakk

annonsørinnhold fra

Rett fra prisutdeling til ombygging av varehuset

Obs! Bodø er vinner av prisen Årets varehus 2021 i Obs!-kjeden. Festen var ikke før over før de ansatte vendte hjem til ombygging av varehuset.

Obs! Bodø har ikke før blitt kåret til Månedens butikk på City Nord for februar måned, før varehuset for kort tid siden vant prisen som Årets varehus 2021. Dette i konkurranse med samtlige Obs! varehus i hele landet.

Varehussjef Thor Christian Larsen er stolt, og veldig glad.

- Dette var en kjempe opptur. Vi har jobbet for å bli best i klassen i mange år, og tidligere har vi kommet på 2. og 3. plass. Så egentlig var det på tide, ler han.

Larsen berømmer kundene, de ansatte og ledelsen for prisen.

 - Våre kunder, som også er våre medeiere, har utvilsomt en stor del av denne æren. Vi har en stor gruppe av lojale kunder som hele tiden utfordrer oss til å levere på vårt aller beste. Denne prisen deler vi gledelig med kundene våre. I tillegg må jeg få nevne de fantastiske ansatte vi har i Bodø. Det er ingen tvil om at hele kjeden er drevet frem av svært dyktige ansatte, men som varehussjef i Bodø må jeg få lov å si at det er noe helt spesielt med gjengen min!, sier Larsen.


Smile, Trousers

Administrerende direktør Lars Arve Jakobsen i Coop Nordland gratulerer Obs! Bodø ved varehussjef Thor Christian Larsen.

Prisen verdsettes også av ledelsen i Coop Nordland, som i anledning at alle ansatte samlet seg til fotografering, møtte opp for å berømme både varehusledelsen og de ansatte for bragden. Dette i form av gratulasjoner, håndtrykk og blomster.

Smile, Coat, Entertainment, Suit, Community

 - Fortjent

Prisen ble delt ut under den årlige festmiddagen i Obs!-kjeden, som er en avslutning av en to dagers konferanse med sosialisering, faglig utvikling og leverandørmesser. Obs! Bodø vinner på bakgrunn av en rekke målte kriterier som svært gode omsetningstall, godt resultat, fornøyde kunder og fantastiske ansatte.

Med seg på scenen hadde Larsen med seg en fornøyd delegasjon fra varehuset i Bodø. Prisen ble overrakt av kjededirektør, Lars Tendal, og Tore Westrum, Leder for kontinuerlig forbedring i Obs.

- Gjengen fra Bodø har virkelig imponert og det under år to av pandemien som bød på en rekke utfordringer for alle som jobbet i fysiske butikker. Likevel har Obs Bodø levert knallgode resultater på alt fra omsetning og resultat, til målinger av kundetilfredshet og medarbeiderundersøkelser. Prisen for Årets varehus 2021 har de virkelig gjort seg fortjent til, sier kjededirektør Tendal.

Public space, Clothing, Food, Selling, Product, Customer, Hawker, Market, Retail, Shopping

Salgsleder tørrvare, Iren Mørk Nilsen og Brødansvarlig Birgitte Fredriksen pakker ned brødavdelingen som flyttes til inngangspartiet.

 - Bygger om

Larsen og teamet hadde ikke før kommet hjem fra prisoverrekkelsen, før arbeidet med å bygge om varehuset startet.

 - Hele området hvor vi har kjøl og frys skal bygges om. Vi moderniserer også frukt og grønt, og sist mandag hadde vi fått på plass nye kjølere i avdelingen. Det blir nye kjøledisker og frysedisker i ferskvareavdelingen - og vi flytter brødavdelingen til inngangspartiet i varehuset, forteller varehussjefen.

Arbeidet er godt i gang.

 - Vi får større kapasitet på kjøl og frys. Dette er viktig for vår videre satsning på ferskvare. Så flytter vi brødvarer, salatdisk og lunsjprodukter fremst i butikken. Dette skal gjøre oss enda mer populær blant alle lunsjkundene som er på City Nord, forteller han.

Prosjektet vil ikke ha noe å si for åpningstiden på varehuset. Vi holder med andre ord åpent som vanlig. Det blir derimot en stor jobb, som vil ta rundt 1,5 måned og være ferdig i løpet av juni måned. Prosjektet har en kostnadsramme på mange millioner kroner.

 - Varehuset vil få et helt annet uttrykk. Det blir moderne, og anno 2022 - 12 år etter at vi flyttet inn!

Public space, Building, Product, Selling, Customer, Retail, Shopping

Arbeidet med å gjøre klart for den nye brødavdelingen er i full gang. Varehussjef Thor Christian Larsen berømmer Nordanlegg AS, Haneseth, Bodø Rørservice og PTG Multikulde for å stå på slik at varehuset kan holde normalt åpent under ombyggingen.

 - Alt for kundene

Målet er å fornye oss og gi kundene det beste.

 - I vinter investerte vi også i en splitter ny og moderne pantemaskin. Du trenger ikke lenger å legge inn en og en flaske; i den nye maskinen tømmer du hele posen eller sekken. Investeringene har ført til en enorm vekst i pantingen hos oss! Pantemaskinen har blitt svært godt mottatt av kundene våre!

 - Dette er service til kundene!

Også i det daglig holder Larsen service-fanen høyt.

 - Vi har konstant fokus på personlig service. Selv om vi har en stor butikk er det viktig for oss at kundene skal få en fin handleopplevelse. Hos oss skal du bli vist hvor varen befinner seg, peking er ikke tillatt. Ansatte blir via "mystery shoppers" målt på kundebehandling, forteller han.

 - Vi har ganske høy score fra kundene våre i servicemålinger og får generelt gode tilbakemeldinger. Så gode at vi blant Obs!'ene er blant de beste i landet. Målet vårt er at du som kunde skal føle deg velkommen her. Det skal være hyggelig å komme hit og handle.

 

Natural foods, Convenience store, Clothing, Food, Product, Selling, Customer, Retail

Fahim Hasemi jobber både i tørrvaren og i frukt & grønt-avdelingen. Sist mandag ble denne avdelingen modernisert og utvidet.

  • Obs!, tidligere Obs! Hypermarked, er en norsk hypermarkedkjede som eies og drives av Coop Norge. Varehuskjeden ble etablert første gang som DOMUS Stormarked i 1968.
  • Obs-kjeden teller i dag 31 varehus. Obs! Bodø er datter av Coop Nordland SA.
  • Adresse: Obs! Bodø City Nord i Bodø
  • Telefonnummer: 75 59 10 00
  • E-post: bodo.obs@coop.no
  • Åpningstidene
  • Hjemmeside
  • Facebook

FAKTABOKS

Obs! Bodø