Gå til sidens hovedinnhold

Kulturnatt vs kommunikasjonsstrategi

Artikkelen er over 2 år gammel

Leserbrev Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Bodø kommune har en kommunikasjonsstrategi. Hovedmål 1 heter Mennesket i sentrum. Målet er at kommunikasjonen med innbyggerne skal være effektiv både i innhold og tid. Det betyr at innbyggerne skal ha rask tilgang til informasjon som er nyttig og relevant, til riktig tidspunkt.
Under punktet kommunikasjonskanaler heter det: Bodø kommune skal bruke de til enhver tid aktuelle og relevante kanaler for kommunikasjon og medvirkning. Videre: bodo.kommune.no er hovedkanal for kommunens tjenester. Så kommer sosiale medier.
Dette var teorien. Hvordan er virkeligheten?
Dette skrives 15.10.19. Om tre dager skal Kulturnatt 2019 arrangeres i Bodø sentrum. Jeg har tenkt å være tilskuer på interessante tilbud. Per nu er det ikke ofret et ord om dette arrangementet på kommunens hjemmesider.
Siden kommunen er en av arrangørene, med bruk av biblioteket og konserthuset, burde programmet være tilgjengelig på hjemmesiden, jf. kommunikasjonsstrategien. Det er ikke i samsvar med strategien bare å legge programmet ut på Facebook. Ikke alle innbyggere er medlem av Facebook, en privateid amerikansk kommunikasjonsplattform med et etterhvert frynset rykte.
Hvorfor etterlever ikke kommunen sin egen strategi?

Kommentarer til denne saken