«Hold i torsken» er årets Gullfisk

Artikkelen er over 3 år gammel
DEL

Lørdag kveld ble «Hold i torsken» kåret til fjorårets beste reklamefilm i Gullfisken på TV2.

Den elleville reklamefilmen til fiskematprodusenten Lofotprodukt har høstet heder og ære siden fra den ble vist for første gang.

TV-seerne mente altså at den fortjente ekstra heder, og stemte nok til at den ble danket ut konkurrentene om å bli årets Gullfisk.

- Dette er fantastisk. Vi er utrolig takknemlige for alle stemmene og støtten vi har fått fra Nord-Norge, sier markedssjef i Lolfotprodukt, Camilla Beck Sætre, som var til stede under utdelingen på Chateau Neuf i Oslo, til Lofotposten.

Filmen ble av juryen utropt til en av 12 "Sølvfisker" i mars.

Juryen la vekt på at filmen var "(...)nyskapende, morsom og relevant. Humoren kjenner vi igjen i Norge fra Monty Python, Kirkvaag & Co og Eia".

Kampanjen er laget av byrået Try/Apt og lørdagens suksess, sikrer dem reklametid til en verdi av en million kroner.

Reklamefilmen kostet i sin tid 12 millioner kroner.