Gå til sidens hovedinnhold

Har jobbet gjennom natten for å løse telefonproblemene: – Det er fortsatt trøbbel

Det jobbes med å fikse opp i problemet, men det kan ta tid var meldingen torsdag 4. februar.

Bodø kommune opplyste torsdag at de hadde problemer med kommunens fasttelefoner.

Salten Brann opplevde også problemer.

Kommer ikke gjennom

Frode Nilsen IKT-sjef i Bodø kommune har informert om problemene, og det gjelder blant annet kommunens hovednummer 75 55 50 00.

– De som ringer til kommunen vil derfor kunne oppleve lenger ventetid enn normalt, og i enkelte tilfeller kan det være at man ikke får kontakt i det hele tatt, fortalte Frode Nilsen.

– Vi jobber med å få orden på fasttelefonene så fort som mulig, la han til.

Er positiv

IKT-sjefen bekrefter fredag klokken 08.45 at det fortsatt er problemer med telefonløsningene til kommunen.

– Det er litt trøbbel fortsatt litt trøbbel. Det skyldes nasjonale problemer, men gjennom natten er det jobbet godt og iherdig for å løse problemene, sier Frode Nilsen.

– Hvis alt går som det skal nå, så er det ikke lenge før linjene skal være oppe igjen. Vi krysser fingrene og følger utviklingen, men nå har vi en god følelse på at det løser seg, sier Nilsen.

Utfordringer

Salten Brann ble torsdag gjort kjent med trøbbelet via Bodø kommune.

– Vi har blitt gjort oppmerksom på bortfall av vår IP-telefoni løsning. Leverandør av tjenesten jobber med utfordringen, fortalte Ronny A. Hagen Langfjord, varabrannsjef i Salten Brann.

For Salten Brann berører dette sentralbord og kontortelefoner.

– Det er viktig å presisere at dette ikke påvirker 110 Nordland, med nødnummer og servicetelefoner. De ulike funksjonene i Salten Brann er oppsatt med mobiltelefon og kan dermed nås. Kontaktinformasjon ligger på vår nettside, sier Ronny Langfjord.

Kommentarer til denne saken