"Skal dere få passasjerer som er fornøyd må dere få sjåfører som vi kan kommunisere med, og som vet hvor adressen er!"

"Køen ble lang igjen, og folk bannet og svor".

"Køen ble lang igjen, og folk bannet og svor". Foto:

Av
DEL

LeserbrevÅpent brev til Bodø Taxi:

Jeg bor i Bodø og bruker Bodø Taxi en del – både i jobb og i privat regi (over mange år). Jeg er bedriftsleder og er opptatt av at våre kunder skal betjenes på en effektiv og god måte.

Jeg har over tid sette at Bodø Taxi ikke klarer å håndtere sine kunder på en god måte. Jeg har mange eksempler på det.

Natt til lørdag (27.11) kom vi med charterfly fra Gran Canaria. Da vi kom ut av Bodø lufthavn var det to stk. drosjer som sto utenfor. Køen i drosjeskuret ble langt – helt inn i bygget til Bodø lufthavn. Det er vel unødvendig å si at vi holdt på å fryse på oss både det ene og det andre! Flere av passasjerene ringte sentralen og etterlyste biler. Sentralen var overrasket over at det var sånn kø! Har ikke de to bilene som var der kontakt med sentralen og ber om biler, når de ser at det kommer mange passasjerer ut? Følger dere ikke med når det kommer fly til Bodø??

Vi var to stk. som delte bilen vi endelig fikk tak i. En av våre nye landsmenn kjørte bilen og var tydelig uerfaren på glatt vei. Han kjørte i svært sakte og i svingene bremset han ned, ikke forsto han hva vi sa og ikke var han helt sikker på min adresse – jeg «geleidet» han og forklarte veien. Jeg kom hjem! Min medpassasjer kjørte videre og skulle til Skivika. På snippen kjører sjåføren innover riksveien og min medpassasjer spør selvfølgelig hvor skal du kjøre nå. Sjåføren sier at han må fylle diesel! Så da ble det stopp på bensinstasjonen og selvfølgelig stopp av taksameter. 

I dag 30.11 kom jeg med fly fra Oslo som landet kl. 12.10 og da regnet jeg med at det var drosjer å få tak i!   Én bil sto det utenfor og køen ble lang igjen ... Folk bannet og svor – er det rart vi bruker pirattaxi?

Disse eksemplene er bare to av mange jeg kunne ha nevnt! Jeg er ikke ute etter enkeltpersoner eller nasjonalitet! Jeg er ute etter å få den jeg servicen jeg betaler for!

Bodø Taxi, skal dere få passasjerer som er fornøyd må dere få logistikken på plass og sjåfører som vi kan kommunisere med og som vet hvor adressen er!

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags