Tøyer tålmodigheten hos NEX-passasjerene

Av
DEL

LeserbrevDa M/S «Ofoten» klappet til kai i Bodø med passasjerer fra Væran onsdag 3.7.2019 kl. 0745 sto et 30-talls reisende klar til å gå om bord for turen til Myken, med oppsatt avgang kl. 0800. Alle hadde rykende ferske billetter kjøpt i billettskranken på Sentrumsterminalen.

Fartøysjefen om bord i Ofoten kunne da melde at turen til Myken var kansellert og at dette var meldt kvelden før. På nettsiden til 177 Nordland kunne man lese en melding som var lagt ut kl. 1947 tirsdag 2.7.19 om at turen til Myken neste morgen var kansellert av tekniske årsaker. Meldingen var ikke nådd fram til abonnenter på meldinger om ruteavvik eller til billettekspedisjonen i Sentrumsterminalen. Og båten var åpenbart i teknisk stand til å frakte passasjerer fra Væran.

Har ikke fylkeskommunen sikret seg at de som drifter ruta skal ha reservebåt klar? Har ikke selskapet som driver ruta plikt til å melde ruteendringer på en måte som sikrer at alle berørte får dem i god tid?
 

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags