Nord-Norge-banen

Av
DEL

LeserbrevNå må vi bestemme oss for hva som er viktig, skal vi bygge en bane for turistene eller en nyttig og framtidsrettet transportkorridor?

Hvis det er det siste, da foreslås følgende: Det settes in 5–6 TBM-er (fullprofilmaskiner) gjerne hydrogenmotoriserte, dette gjelder også masseutkjøring. TBM- maskiner med framtidsrettet kapasitet som borer diameter for senere tospors bane. Ut i dagslys bare der det er høyst nødvendig. Passerer Tysfjorden på østsiden nesten i Sverige. Svært slake kurver muliggjør høye hastigheter.

De som ønsker å følge med som turist har video av landskapet på skjerm foran seg. Byggetid 5 til 7 år, og dette til halv pris. Og selvfølgelig skal framdrift av togsettene også være hydrogen. Dette har Norge råd til. Bare å sette i gang.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags