Danner felles front

Handlehelt? En handlehelt er den helt vanlige butikkunden som redder verden litt, heter det i pressemeldingen. Illustrasjonsfoto

Handlehelt? En handlehelt er den helt vanlige butikkunden som redder verden litt, heter det i pressemeldingen. Illustrasjonsfoto

DEL

Svanemerket Fairtrade og Ø-merket går sammen om kampanjen #handlehelt.

Det handler om rettferdig handel, økologiske produksjoner og miljø. De tre bærekraftsmerkene går sammen om en kampanje som oppfordrer forbrukere til å gjøre en stor forskjell gjennom å ta et lite valg: Se etter bærekraftsmerkede produkter.

– I tre korte filmer som spres på sosiale medier i uke 42 og 43, hyller vi handlehelten: den helt vanlige butikkunden som redder verden litt gjennom å velge bærekraftsmerkede produkter, heter det i en pressemelding fra Fairtrade Norge.

Stuntreporter, skjult kamera, heiagjeng, korpsmusikk og overraskede kunder danner en humoristisk ramme rundt et alvorlig budskap. I en undersøkelse Miljømerking nylig har foretatt, svarte 82 prosent at de ønsker å ta gode miljøvalg når de velger produkter, men samtidig mente 78 prosent at det er vanskelig å hva som er gode miljøvalg, ifølge meldingen.

Artikkeltags