Leserbrev Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
For en skam! Her blir man innstendig oppfordret til å møte opp på Aspmyra for å støtte vårt fantastiske fotballag, og det gjør man jo, men når de virkelig attraktive billettene skal kjøpes, får man følelsen av å bli holdt for narr.
Jeg har gjort alt Bodø/Glimt ønsker av sine tilhengere, kjøpt sesongkort til Aspmyra, og i tillegg reist på enkelte bortekamper. Da jeg kjøpte sesongkortet, følte jeg meg rimelig sikker på å komme inn på eventuelle Europacupkamper, man har jo tross alt forkjøpsrett, men den gang ei! Et TOTALT udugelig datasystem fra noen som kaller seg TicketCo, har ødelagt høstsesongen for meg, og sikkert mange andre!
Før hjemmekampen mot Dynamo Zagreb plagdes jeg i én og en halv time før jeg plutselig fikk tak i en billett. Da var jeg allerede så oppgitt og forbannet at jeg nærmest hadde gitt opp, og jeg skjønner ennå ikke helt hvorfor det plutselig da ploppet opp en ledig plass.
Da jeg så skulle kjøpe billetter til de tre kommende kampene i Europe League, så alt veldig bra ut noen minutter etter at billettene ble lagt ut. Hadde kun 147 stk. foran meg i køen, men før jeg fikk summet meg, hadde jeg plutselig 2000 foran meg. Etter masse rot og surr, måtte jeg bare gi opp! Datasystemet klikket fullstendig, og det var like før det klikket fullstendig for meg også! Leste senere atter en beklagelse fra dette billettbyrået, der «en vanvittig etterspørsel etter billetter» ble gitt som årsak til problemene. Dette er jo det reine sprøyt! Bodø/Glimt er jo en miniputt når det gjelder antall tilskuere, lurer på hva som skjer når TicketCo skal administrere billettsalg til klubber med tilskuertall på 20-30.000.
Uansett, her sitter jeg med sesongkortet mitt og den såkalte «forkjøpsretten», men jeg kan bare se langt etter en plass på Aspmyra når Europa League-kampene spilles! Vet ikke hvor mange som har fortalt meg at de har fått tak i billetter gjennom kjenninger som kjenner noen som kjenner andre som har gratisbilletter. Men når man ikke kjenner «de rette» personer, får man bare sitte hjemme og kike på tv. Har mest lyst til å levere sesongkortet mitt tilbake i protest, men det er jeg jo altfor glad i klubben til å gjøre. Og jeg skjønner jo at klubben Bodø/Glimt ikke bestemmer hvem som skal administrere billettsalget. Men TicketCos håndtering av dette, er en renhekla farse og skandale!