Med en reklamekampanje for Lofotekspressen og Nordland Fylkeskommune stakk BYRAA Bodø av med seieren for 2.tertial i Amedia Markeds reklamekonkurranse «Tett På», som de også vant tidligere i år.

Reklamebyrået vant også 1. tertial med en kampanje for Nattbussen og appen Billett Nordland.

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Marked sine lokale medier. Hver tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt.

I sommer ble busstilbudene i Lofoten doblet og Lofotekspressen gikk hele seks ganger daglig mellom Narvik og Å.

- Vi ønsket å lage en skikkelig lokal busskampanje i Lofoten samt spille mer på følelser enn det rent praktiske i det å ta buss. Vi kombinerte lokale busstopp med kjente sitater og brukte humor som virkemiddel. Omgivelsene er så vakre at det ser ut som små kunstverk, sier daglig leder i Bodø, Tom Rainer Thuv.

- Vi er veldig stolte av å vinne Tett På med akkurat denne kampanjen. Den har mange lokale elementer i seg som vi vet betyr mye for innbyggerne i Lofoten. Vi må også gi en ekstra takk til artistene som likte idéen vår og lot oss bruke tekstene deres i annonsene. Også er det jo ekstra gøy at vi vinner to tertialer på rad, sier Thuv.