Foto: PÃ¥l Guttormsen

Friskhuset snart historie

Friskhuskjeden erobret hele Nord-Norge. Nå skrus skiltene snart ned. Et nytt merkevarenavn skal løfte konseptet ut i hele Skandinavia.
Publisert 19.08.2012 kl 22:17 Oppdatert 20.08.2012 kl 07:47

Tips en venn på e-post:

www.an.no Se alle stillinger (30)



- Min sorgprosess er over, sier friskhusgründer Hans Austad om at navnet Friskhuset blir borte. Knappe sju måneder etter at investeringsselskapet Herkules kjøpte opp 90 prosent av Friskhuset, ryker navnet.

- Det skjer for å lansere ett nytt merkevarenavn som klinger i hele Skandinavia, forteller Austad. 10 september kommer de nye logoene på veggen.

Selv er han viseadministrerende direktør i det som er blitt en nasjonal aktør innenfor trening og bedriftshelsetjeneste. Før jul er 29 treningssenter i nord vokst til nesten 80 i hele landet. I tillegg kommer et 40-talls avdelinger som leverer bedriftshelsetjeneste.

- Sålen i konseptet er fortsatt Friskhusets strategi, sier Austad om utviklingen.

Mer om eventyret som begynte som et treningsenter på Snippen i Bodø kan du lese i morgendagens papirutgave av Avisa Nordland.

På forsiden nå


Årets nordlending 2014:

...

Han er Årets nordlending

- Jeg er veldig rørt og takknemlig.

...

Nina fra Straumen ble overrasket på Flytoget

Denne hjemreisen gir deg gåsehud.