...
Foto: Per Torbjørn Jystad

Satser på nett

Inger Ellen Nicolaisen kaster seg inn i kampen om kundene med egen nettbutikk.

Per Torbjørn Jystad E-post
Publisert 01.12.2011 kl 07:27 Oppdatert 01.12.2011 kl 07:29

Tips en venn på e-post:



– Salget i mange bransjer flytter seg fra butikk til nett, og vi ønsker å være med, sier Raisekonsernets gründer Inger Ellen Nicolaisen.

Konsernet åpner i disse dager nettbutikken under merkevarenavnet BeautyKick.

Nettbutikken skal være en integrert del av frisørkonsern Raise Gruppen AS, som eies av Nicolaisen.

Dreining

Målet for Raise er å ha en profesjonell nettbutikken i Norge innenfor hår- og skjønnhetsprodukter.

Steget over på nett er det hennes datter, Christinah S. Nicolaisen, som har hatt ansvaret for i sin rolle som forretningsutvikler.

– Dette er en utvikling og et marked vi ønsker å være i, tilføyer Christinah Nicolaisen om etableringen.

Utover nettsalg skal kundene også kunne ha direkte kontakt med frisører som svarer på spørsmål. En utfordring er at nettsalg normalt spiser av omsetningen i butikk. Men Raisekonsernet har så langt bare notert en liten nedgang i butikk etter at nettsalg begynte å komme for fullt.

Les mer om dette i dagens papirutgave av Avisa Nordland.