Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på noen av de spørsmålene vi oftest får fra våre kunder.
Finner du ikke svar på det du lurer på er det bare å ta kontakt.

Mitt abonnement

  • Endre fast leveringsadresse
  • Registrere midlertidig omadressering
  • Omadressere avisen til en du kjenner
  • Gi bort avisen til en institusjon/skole
  • Registrere midlertidig opphold i leveringen
  • Sjekke dagens levering
  • Si fra om uteblitt avis
  • Endre din kontaktinformasjon

Gå inn på siden for Mitt abonnement som du finner på www.an.no/kundesenter.

Logg inn ved å benytte kundenummeret ditt + de 3 første bokstavene i ditt etternavn. Dersom du har benyttet deg av ANs eAvis-produkt eller AN Digital vil du tildigere ha mottatt info om brukernavn og passord.

Abonnementsnummeret ditt finner du på faktura fra Avisa Nordland. Har du ikke tilgang til faktura kan du få ditt ab.nr tilsendt pr sms ved å sende kodeord ANabo til 1933 eller ta kontakt med vårt kundesenter på epost abonnement@an.no eller på tlf. 75 50 00 00.

Sjekk at du har skrevet brukernavn riktig. Dersom du har glemt ditt brukernavn, gå inn på linken Glemt brukernavn. Legg inn e-postadressen og mobiltelefonnummeret ditt så sender vi deg en e-post og en SMS med nødvendig informasjon for å logge inn.

Adresseforandring og ferie

Ønsker du å flytte avisa til en annen adresse for en midlertidig periode går du inn på Mitt abonnement. Velg så Omadressering og legg inn den nye adressen avisa skal leveres til. Legg inn tidsrom for omadresseringen og send bestilling. Har du e-postadressen din registrert på abonnementet vil du motta en bekreftelse på bestillingen.

Klikk deg inn på Mitt abonnement. Her finner du lenken Omadressering. Fyll inn din nye adresse og ”hake” av for fast omadressering. Legg inn dato for første dag på ny adresse og klikk Send bestilling.

Ja. For 2011 er satsene 3 kr pr dag innen Norge og kr 9,58 pr dag i Norden,  kr 14,88 pr dag i Europa og kr 16,38 pr dag utenfor Europa.

Under Mitt abonnement: Benytt lenken Ferieendring av abonnement. Velg første dag for opphold og første dag for levering igjen. Kryss av for Gled en venn. Legg inn adresse til den person som skal motta din avis mens du er borte i boksen Andre opplysninger.

Ja, du kan velge å få tilgang til eAvisa. Dette velger du på samme side som du legger inn andre ferieendringer. Kryss av for Endres til eAvis. Merk deg at papiravisa da blir stoppet i samme periode.

Ja, ta kontakt med vårt kundesenter på e-post abonnement@an.no eller på tlf 75 50 00 00.

Portotillegg utenfor Nordland. For 2011 er satsene 3 kr pr dag innen Norge og kr 9,58 pr dag i Norden. Kr 14,88 pr dag i Europa og kr 16,38 pr dag utenfor Europa.

Vi finner en institusjon for deg. Alt du trenger å gjøre er å gå inn på Feriendring av abonnement. Velg første dato for opphold og første dato for levering igjen. Merk av alternativet. Doneres til ett sykehjem/institusjon og klikk Send.

Avtalegiro

Avtalegiro er et fast betalingsoppdrag med et fast trekk.  Avtalegiroavtale kan inngås for alle terminer. Trekkdato er den ca den 20. i trekkmåneden.

Avtalegiroavtale kan opprettes her. Skriv inn ditt abonnementsnummer eller telefonnummer. Trykk på Start signering. Du kommer da inn på Opprettelse av AvtaleGiro. Fyll ut feltene og trykk Fortsett.

Ja, du kan endre beløpsgrensen, men forfallsdato kan du ikke gjøre endringer på. Den er ca den 20. i betalingsmåneden.

Banken kan ikke foreta trekk fra din konto utover det du har satt som trekkgrense.

Trekket vil ikke bli foretatt og du vil få melding i din nettbank om dette. Ta kontakt med kundesenteret for info om etterbetaling, så unngår du å få tilsendt purring.

Det kan skyldes at beløpsgrensen på avtalen er oversteget.

Uteblitt avis og dagens levering

Logg deg inn på Mitt abonnement og klikk på Leveringsinfo – eller ta kontakt med vårt kundesenter på tlf 75 50 00 00.

Logg deg inn på Mitt abonnement og klikk på Klage på levering. Her kan du melde fra om manglende levering av dagens avis. For manglende levering av tidligere utgaver må du kontakte vårt kundesenter på e-post abonnement@an.no eller tlf. 75 50 00 00.

Dersom du ikke har mottatt avisa en dag, ta kontakt på tlf 75 50 00 00 eller på epost abonnement@an.no, så gir vi deg straks tilgang til avisa digitalt. Du kan også registrere manglende avis ved innlogging på Min Side. Du kan også få avisa etterlevert neste dag.

Dette er pr i dag dessverre ikke mulig.

Ved uteblitt eller vesentlig forsinket avis vil Avisa Nordland godskrive abonnenten det som er betalt for abonnementet i tilsvarende tidsrom forutsatt at kunden snarest melder fra om uteblivelsen.